Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłasza zakończenie stagnacji w sprawie Wschodniej Obwodnicy Warszawy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłasza zakończenie stagnacji w sprawie Wschodniej Obwodnicy Warszawy

Rozwiązanie impasu, który na przestrzeni dekady zahamował budowę Wschodniej Obwodnicy Warszawy, to obietnica składana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Przez ostatnie 10 lat, planowana trasa pozostawała w stanie zawieszenia z powodu „sporów formalno-prawno-środowiskowych”. Teraz jednak wszystkie dotychczasowe plany są odrzucane, a cały proces tworzenia dokumentacji projektowej rozpoczyna się od początku.

GDDKiA jest zdecydowana na przełamanie impasu związanego z budową ostatniego odcinka Warszawskiego Węzła Drogowego. Istnieje już gotowy plan działań. „Naszym pierwszym krokiem będzie opracowanie dokumentacji niezbędnej do ogłoszenia przetargu na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Jako równoległe działanie, wycofamy wnioski, które zostały złożone w 2015 roku do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Białymstoku. To pozwoli nam na rozpoczęcie postępowania przetargowego, które ma na celu wyłonienie biura projektowego” – wyjaśnia GDDKiA w oficjalnym komunikacie.

Główne zadanie biura projektowego, które zostanie wybrane w wyniku przetargu, będzie ponowne zbadanie możliwości różnych wariantów trasy, w tym także z uwzględnieniem tuneli. GDDKiA planuje skorzystać z najnowszych technologii oraz doświadczeń zdobytych podczas realizacji podobnych inwestycji. „Rezultatem tych prac będzie wybór trasy, która będzie najbardziej korzystna z punktu widzenia społecznego, środowiskowego i ekonomicznego” – podkreśla Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.