PKP planuje konstrukcję nowego centrum przesiadkowego do metra w stolicy Polski
Ponieważ renowacja warszawskiej trasy średnicowej przez PKP zostaje ponownie przesunięta, kolejarze rozszerzają swoje przygotowania o konstrukcję dodatkowego punktu przejścia z pociągów do metra. Na granicy dwóch dzielnic – Woli i Bemowa, będą zatrzymywały się pociągi Intercity, a w przyszłości również SKM.
W trakcie czteroletniej modernizacji linii średnicowej w sercu stolicy ruch pociągów długodystansowych będzie zawieszony lub ograniczony. PKP zamierza przenieść większość tych pociągów z Dworca Centralnego na Dworzec Gdański. Ten drugi, od 2022 roku, pełni funkcję jednego z głównych dworców w Warszawie, a decyzja o przeniesieniu tam większej ilości pociągów była spowodowana pracami remontowymi na Dworcu Zachodnim.
W tym czasie pasażerowie skarżyli się na przeludnione perony Dworca Gdańskiego. Z tego powodu rządowa firma PKP Polskie Linie Kolejowe powierzyła firmie Porr zadanie budowy dodatkowego tunelu podziemnego do metra za sumę 80 milionów złotych. Ponadto nad peronami zostaną wybudowane długie zadaszenia. Prace mają zostać zakończone do końca 2025 roku.