Przesunięcie terminu uruchomienia trasy tramwajowej do Wilanowa z powodu błędów w podtorzu

Przesunięcie terminu uruchomienia trasy tramwajowej do Wilanowa z powodu błędów w podtorzu

Wykonawca prac związanych z budową trasy tramwajowej do Wilanowa poinformował, że planowane na początek września otwarcie nie zostanie zrealizowane. Z powodu problemów technicznych, a konkretniej błędów w podtorzu, start jest przesuwany o kilka tygodni. Takie nieoczekiwane komplikacje wpływają na przebieg prac drogowych, które według informacji przekazanych przez wykonawcę, zostaną ukończone dopiero w pierwszej połowie 2025 roku.

Pod koniec maja tego roku oddano do użytku pierwszy odcinek tramwajowy do Wilanowa, prowadzący przez ulice Goworka, Spacerową i Gagarina z krańcem przy Czerniakowskiej. Ta część trasy obejmuje około 2 km nowych torowisk. Natomiast na 2 września planowane było otwarcie głównej trasy tramwajowej do Wilanowa, która miała liczyć około 6,5 km i prowadzić od skrzyżowania ulic Spacerowej, Belwederskiej i Gagarina – aż do krańca przy ul. Branickiego w Miasteczku Wilanów. To jednak już kolejna data – pierwotnie bowiem tramwaje miały ruszyć na trasę na przełomie 2023 i 2024 roku.

Przedstawiciele Tramwajów Warszawskich od początku podchodzili do wrześniowego terminu z rezerwą, podkreślając, że jest on wynikiem deklaracji wykonawcy. Stwierdzili, że aby planowany termin był realny, najpóźniej w połowie sierpnia powinna zostać osiągnięta gotowość operacyjna nowego torowiska. Budimex poinformował 16 lipca, że ułożono około 13,5 tys. metrów bieżących szyn, co stanowi około 70% całości planowanych torów. Ponadto, wykonawca zapewniał o znacznym zaangażowaniu osobowym i sprzętowym. Na terenie budowy pracowało ponad 500 pracowników fizycznych i około 200 jednostek sprzętu. Dodatkowo nadzór budowlany sprawowało około 100 osób.