Warszawskie tramwaje zainwestują 2 miliardy złotych w nowoczesność i rozwój tras

Warszawskie tramwaje zainwestują 2 miliardy złotych w nowoczesność i rozwój tras

Inwestycje w infrastrukturę miejską odgrywają kluczową rolę w rozwoju miast. Dzięki wsparciu finansowemu z Krajowego Planu Odbudowy (KPO), Warszawa planuje znaczne ulepszenia w sieci tramwajowej, co ma na celu nie tylko poprawę jakości transportu publicznego, ale także przyspieszenie transformacji ekologicznej.

Rozbudowa tras i modernizacja torowisk

W ramach zaplanowanych działań, planowana jest budowa dwóch nowych tras tramwajowych prowadzących na Gocław oraz Zieloną Białołękę. Oprócz tego, przewidziano przebudowę istniejących torowisk, w tym na al. Jana Pawła II, al. Waszyngtona i rondzie Daszyńskiego. Dzięki tym inwestycjom, miasto zyska bardziej efektywną i nowoczesną sieć transportową.

Zieleń w przestrzeni miejskiej

Kolejnym istotnym elementem inwestycji jest zazielenianie torowisk. Wprowadzenie zieleni na torach poprawi estetykę miasta oraz przyczyni się do redukcji zanieczyszczeń. To działanie wpisuje się w szerszy plan ekologicznej transformacji Warszawy, czyniąc ją bardziej przyjazną dla mieszkańców i środowiska.

Nowoczesny tabor i priorytety dla tramwajów

W ramach inwestycji przewidziano także zakup 20 nowoczesnych tramwajów oraz nadanie priorytetów dla tramwajów na blisko 80 skrzyżowaniach i przejściach z sygnalizacją świetlną. Te zmiany przyczynią się do zwiększenia płynności ruchu i skrócenia czasu przejazdów.

Finansowanie i korzyści ekonomiczne

Pożyczka z KPO, udzielona w ramach Instrumentu Zielonej Transformacji Miast przez Bank Gospodarstwa Krajowego, zapewnia korzystne warunki finansowe. Oprocentowanie wynosi jedynie 1 proc. rocznie, bez dodatkowych opłat w postaci marż czy prowizji. Spłata pożyczki rozłożona na 20 lat daje stabilność finansową, umożliwiając realizację większej liczby projektów w krótszym czasie.

Podsumowanie i podziękowania

Zrealizowane dotychczas działania, takie jak modernizacja torów na ul. Słomińskiego czy węzła rozjazdowego Skierniewicka i Wolska, pokazują pierwsze efekty inwestycji. Wszystkie przedsięwzięcia, w tym niedawno zakończona modernizacja torów na ul. Marszałkowskiej, mają zostać ukończone do końca 2030 roku. Bez zaangażowania licznych specjalistów przygotowujących wnioski i projekty, te osiągnięcia nie byłyby możliwe. Podziękowania należą się wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu.

Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa