92 lata tramwajowej historii na Boernerowo!

Początki tramwajowej linii na Boernerowo sięgają niemal wiek wstecz. Dokładnie 22 października 1933 roku, punktualnie o 11:00, miało miejsce uroczyste otwarcie nowej trasy tramwajowej, która połączyła Ulrychów z dzisiejszym Boernerowem. Proces budowy trwał półtora roku, a pierwsze wagony przemieszczały się ulicami, takimi jak Księcia Janusza, Obozowa, oraz Szosa Forteczna, przecinając teren, gdzie obecnie funkcjonuje lotnisko. Ceremonia otwarcia była wydarzeniem pełnym przepychu, z uroczystym przecięciem wstęgi i startem linii oznaczonej literą B.
Zmiany i ewolucja na przestrzeni lat
Przez dziesięciolecia trasa tramwajowa przechodziła liczne modyfikacje, zawsze jednak kończyła się w Boernerowie. Linie tramwajowe kursujące tym szlakiem miały różne oznaczenia aż do wybuchu Powstania Warszawskiego. Po zakończeniu działań wojennych linia została uruchomiona ponownie, tym razem jako numer 20. Znaczące zmiany zaszły 29 października 1950 roku, kiedy to otwarto nowe torowisko, prowadzące przez ulicę Dywizjonu 303 oraz Kaliskiego aż do pętli Boernerowo.
Trasa dzisiaj i jej unikalny charakter
Współczesna linia tramwajowa na Boernerowo wciąż zachowuje swój niezwykły urok. Jest to jedna z niewielu tras, które posiadają jednotorowy odcinek z mijankami, co stanowi rzadkość w dzisiejszym miejskim transporcie. Końcowa pętla, umiejscowiona pośród bujnej zieleni, nadaje trasie wyjątkowy klimat, przekształcając podróż w nie tylko środek transportu, ale również przyjemne doświadczenie wizualne.
Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa