Tramwaje znów na Banacha: Modernizacja zakończona!
Po weekendowej przerwie spowodowanej modernizacją sieci trakcyjnej, mieszkańcy Warszawy mogą spodziewać się szybkiego powrotu tramwajów na trasie do pętli Banacha. Prace przeprowadzone na skrzyżowaniu ulic Grójecka, Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. są elementem szerszej przebudowy lokalnej infrastruktury tramwajowej, mającej kluczowe znaczenie dla codziennych dojazdów wielu warszawiaków.
Modernizacja i utrudnienia w ruchu
W dniach 22-23 listopada rejon skrzyżowania ulic Grójecka, Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. był miejscem intensywnych prac związanych z podłączeniem nowo przebudowanej sieci trakcyjnej. W celu zapewnienia bezpieczeństwa konieczne było czasowe wyłączenie zasilania trakcji, co skutkowało wstrzymaniem kursowania tramwajów do pętli P+R Al. Krakowska na cały weekend. Przerwa ta była niezbędna, by połączyć nowe odcinki torowiska i przygotować je do dalszej eksploatacji.
Kontrola infrastruktury przed powrotem tramwajów
Po zakończeniu prac technicznych przeprowadzono szczegółowe testy z wykorzystaniem tramwaju pomiarowego. Sprawdzenie stanu sieci trakcyjnej objęło kluczowe zakręty prowadzące do pętli Banacha zarówno od strony Placu Narutowicza, jak i od pętli P+R Al. Krakowska. Testy miały na celu wykrycie ewentualnych usterek oraz potwierdzenie, że nowa infrastruktura jest gotowa na powrót regularnych połączeń tramwajowych.
Perspektywa mieszkańców i planowane wznowienie ruchu
Zakończone prace oraz pozytywne wyniki testów pozwalają zakładać, że już w grudniu tramwaje ponownie pojawią się na trasie do pętli Banacha. Oznacza to przywrócenie pełnej sprawności ważnego węzła komunikacyjnego, co powinno wyraźnie poprawić komfort podróży osób dojeżdżających codziennie do szkół i pracy w tej części Warszawy. Przywrócenie ruchu tramwajowego jest szczególnie ważne w sezonie zimowym, gdy alternatywne środki transportu bywają bardziej obciążone.
Aktualne informacje o zmianach w kursowaniu tramwajów i zakończeniu prac można uzyskać na stronach Miasta Stołecznego Warszawy oraz Warszawskiego Transportu Publicznego.
Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa
