Rewolucja na Warszawie Centralnej: Utrudnienia w ruchu SKM S3 w listopadzie
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły istotną inwestycję w infrastrukturę na stacji Warszawa Centralna, która ma zrewolucjonizować przepustowość i efektywność obsługi pociągów. Od 8 do 16 listopada bieżącego roku pasażerowie muszą przygotować się na zmiany w organizacji ruchu, które pozwolą na realizację tych ambitnych planów.
Inwestycja w rozwój infrastruktury kolejowej
Na mocy nowej umowy PKP PLK i Zakłady Automatyki KOMBUD, której wartość wynosi około 6,5 miliona złotych netto, zaplanowano budowę trapezu rozjazdowego składającego się z czterech dodatkowych rozjazdów. To strategiczne przedsięwzięcie umożliwi bardziej efektywne prowadzenie ruchu pociągów, co jest kluczowe w kontekście modernizacji stacji Warszawa Wschodnia. Prace te będą wymagały czasowego zamknięcia torów między Warszawą Centralną a Warszawą Wschodnią.
Bezpieczeństwo i nowoczesne technologie
W ramach projektu zainstalowane zostaną zaawansowane systemy Sterowania Ruchem Kolejowym (SRK). Te nowoczesne technologie przyczynią się do zwiększenia liczby dostępnych torów dla przejazdów i manewrów, co bezpośrednio wpłynie na bezpieczeństwo oraz efektywność działań na stacji.
Zmiany w ruchu kolejowym
W czasie trwania inwestycji stacja Warszawa Centralna nie będzie obsługiwała pociągów. W związku z tym wprowadzono tymczasowe trasy dla niektórych składów, które przejmą stacje Warszawa Gdańska i Warszawa Śródmieście. Dotyczy to m.in. pociągów Intercity kursujących z i do Białegostoku, Lublina, Poznania, Bydgoszczy, Gdyni oraz Olsztyna.
Alternatywne trasy dla podróżnych
Podróżni przybywający z zachodu będą kończyć trasę na stacji Warszawa Główna, obejmie to m.in. pociągi Polregio, ŁKA oraz SKM (S3) z lotniska Chopina, Żyrardowa, Skierniewic i Płocka. Pociągi z kierunku wschodniego zakończą bieg na Warszawie Wschodniej, dotyczy to m.in. składów z Terespola, Gdyni i Kolei Mazowieckich z Modlina, Legionowa (S3), Siedlec i Łukowa.
Wprowadzane zmiany mają na celu zminimalizowanie utrudnień dla pasażerów oraz zapewnienie ciągłości ruchu kolejowego w trakcie prowadzenia prac budowlanych.