Tramwaj N i Warszawa lat 60. – legendy na torach Królewskiej
Warszawa lat 60. była pełna życia, a jej ulice tętniły energią. Wśród dźwięków tramwajów i samochodów, życie toczyło się na skrzyżowaniu ulic Królewskiej i Marszałkowskiej, gdzie codziennie przemieszczały się samochody marki Warszawa, Wołga oraz tramwaje jadące od strony Świętokrzyskiej.
Zabytkowe tramwaje na stołecznych torach
Centralnym punktem tego miejskiego krajobrazu był tramwaj typu N, który wraz z dwoma doczepami przecinał miasto. Pomimo że miał już osiem lat, nadal był nieodłącznym elementem warszawskiego transportu, choć jego dni w stolicy były policzone. Od 1966 roku jego trasa wiodła będzie już we Wrocławiu, gdzie służył mieszkańcom aż do 1992 roku, kiedy to został zezłomowany.
Przemiany urbanistyczne
Oblicze Warszawy nieustannie się zmieniało. Na lewym rogu skrzyżowania znajdował się nowoczesny budynek przy placu Dąbrowskiego. W 1976 roku, stał się siedzibą Oddziału Turystyki Zagranicznej „ORBIS-u”, co było istotnym wydarzeniem dla mieszkańców, szeroko opisywanym przez ówczesne media.
Śródmieście w okresie transformacji
Śródmieście Warszawy było w tamtych latach miejscem intensywnej rozbudowy i modernizacji. Zarząd Dróg Miejskich troszczył się o utrzymanie ulic, podczas gdy Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej dokumentował ewolucję stołecznego transportu, co do dziś stanowi ważny element historii miasta.
Źródło: facebook.com/infoulice
